Dance

materialen: HIER

Maak een laag van 350 bij 350.
Voorgrondkleur:#ad2f2d.
Achtergrondkleur:#f1f642.
Vul je rasterlaag met je voorgrondkleur.
Lagen nieuwe rasterlaag.
Pak je basisvorm en trek deze van linksboven naar rechtsonder.
Selecties; alles selecteren;zwevend.
Vul de selectie met je voorgrondkleur.
Selecties;niets selecteren.
Kopieer je tub en plak als nieuwe laag.
Verklein hem tot 85%.
Aanpassen;scherpte;verscherpen.
Zet je tube tussen de vectorlaag en de tot laag gemaakte selectie.
Ga op je laag gemaakte selectie staan en pak je gummetje.
Zet deze op hardheid 5 grootte 32.
Gum hier en daar wat lijntjes weg zodat de vrouw eigenlijk eroverheen en eronder door staat.
Zie voorbeeld.
Voeg alle lagen samen.
Afbeelding;randen toevoegen: 1 pixel kleur:#f1f642.
2 pixels kleur:#ad2f2d.
1 pixel kleur:#f1f642.
Zet deze even opzij.

Nu heb je dit

plaatje 1

Maak een nieuwe afbeelding 500 bij 400.
Maak van je voorgrond achtergrond een verloop lineair ; 90 graden en vul hier je nieuwe afbeelding mee.
Effecten;textuureffecten;lamellen; breedte 4 dekking 70 horizontaal en licht van links/boven aangevinkt.
Herhaal dit maar deze keer vink je horizontaal af.
Aanpassen;scherpte;verscherpen.
Kopieer en plak je eerste plaatje op deze afbeelding zet deze iets naar rechts met je verplaatsingsgereedschap.
Draai je voorgrond en je achtergrond even om zodat de achtergrond rood word en zet de gele op slot.
Pak je tekstgereedschap zet deze op: Mirror image grootte 72 maken als vector .
Typ nu de “d” en trek deze wat groter.
Geef de draak nu wat slagschaduw 1-1-100-2 kleur zwart.
Aanpassen;scherpte;nog scherper.
Zet nu je naam en of watermerk erin .
Voeg alle lagen samen.

Ik hoop dat jullie deze les leuk vonden.
Geschreven door Ghislaine Beijen op:3 mei 2006

Print Friendly, PDF & Email